Fra HubSpot Marketing Free til fuld version.

Du har testet HubSpot Marketing free og nu er du klar til den fulde version. Fedt! Her er 3 ting du skal være opmærksom på, når du laver skiftet17. marts 2017

hubspot-marketing-free.jpg

Fortæl Hubspot om din HubSpot Marketing Free konto

Når du vil opgradere til Hubspot, så er der en knap inde i interfacet hvor du kan opgradere fra. Brug den! Hvis HubSpot-sælgeren ikke er opmærksom på at du har testet gratisversionen, så vil din nye HubSpot løsning ikke være integreret med dine gamle data fra HubSpot Marketing Free. Det betyder at du ikke kan trække browserhistorik, antal besøg, første konvertering og en masse andre dejlige data med over i den nye store skinnende løsning.

Hvis det skulle ske at du får en ny platform og ikke en opgradering, så kan du stadig lave en dataeksport fra HubSpot Marketing Free og importere i Hubspot. Men du kan altså ikke få alle data med. Kun navn, email, virksomhed og andre basisinformationer som du har fået igennem dine felter. De data som automatisk bliver indsat i systemet ved en konvertering mister du altså.

Det er ærgerligt nu du allerede har de dejlige data i systemet. Så sørg for at opgradere fra systemet eller fortælle HubSpot at du har testet gratisversionen.

 

Dobbelttjek dine formularer og workflows

Så snart I skifter, så tjek alle formularer og workflows som kører gennem HubSpot Marketing Free. Sørg for at alle data kommer korrekt ind i platformen.

Efterfølgende vil jeg anbefale at bygge formularerne op igen. I HubSpot er der et langt bedre kampagneværktøj som giver dig bedre måling, hvis du får lagt dine landing pages over i det.

Heldigvis går hele dit HubSpot Marketing Free flow direkte ind den fulde løsning, så det kan gøres over tid. Det kan give arbejdsro. Det får du brug for - der er rigtigt mange ting at forhold sig til under opbygningen af en ny HubSpot platform.

 

Efteruddannelse hos HubSpot

Du har måske brugt HubSpot Marketing Free for at teste marketing automation og inbound marketing af. Hvis det er tilfældet, så er du måske ikke 100% inde i den metodik som inbound består af - og som Hubspot gerne lærer ud af.

Det kan du løse ved at tage de certificeringer som Hubspot tilbyder. Der er videoklasser som varer alt fra 3 til 14 timer. Du kan endda også lytte til nogle dem på vej til arbejde over SoundCloud.

Jeg vil stærkt anbefale dig at efteruddanne dig og få de best practices som Hubspot tilbyder for at få mest muligt ud af din strategi og investering i marketing automation.

Specielt HubSpot Marketing certificeringen bør du kigge på da den giver en perfekt gennemgang af hvad du kan med HubSpot platformen.

Du kan se alle certificeringerne her


Klar til HubSpot

That’s it - for de første 3 skridt. HubSpot platformen byder på så meget at din to-do liste kun lige er kommet i gang. Men med disse 3 skridt er du sikker på at dine allerede opsamlede data kommer med over, de fremtidige data kbliver lagt oveni og du er klædt på til at få det mest ud af din investering med HubSpot.

 

God fornøjelse.

Guide: De 6 vækstværktøjer i Inbound Marketing

Af Søren Vasø Hansen. Inbound designer med passion for identitet og strategi.